Mindre än en vecka kvar

På fredag har jag tenta igen. Jag är så himla less nu. det har gått skit bra att plugga fram tills i förrgår. det är alltid så. det går bra i början men när det börjar närma sej så har jag ingen lust längre.
jag har suttit och pluggat i tre timmar nu ungefär och vad har jag gjort? läst 20 sidor kanske. jag kan inte plugga när jag inte är motiverad. det fastnar inget och jag förstår inte vad jag läser. det är tur att jag har elle och erik. Fram för allt Elle. utan henne skulle det här aldrig gå.
Jag funderar på om jag ska gå ut och gå en sväng nu och hoppas på att jag får lite mer energi, men om jag känner mej själv rätt så kommer jag bli as seh efter och inte orka lyfta mej från soffan. men det är ju så fint väder ute och jg har fixat lite ljudböcker som jag kan lyssna på.

en sak som jag läste för ett tag sen som jag tycker är väldigt rolig. tragisk men rolig. När kungen befallde dom kristna människorna att dra ut i ett korståg så hade dom inte råd utan lånade pengar av judarna. När dom sen kom hem efter kriget så hade dom inte råd att betala tillbaka utan började då rättfärdiga sej själva och kalla judarna för jesushatare osv. SMART!!!

det finns en kille i klassen. Jonny. han är så sjukt smart. jag tror att han är en av dom smartaste människorna som jag har träffat. han drar slutsatser på lektionerna som till och med Martin blir lite förvånad över. det verkar inte vara så att han har så mycket förkunskap som tex jens som kan allt redan utan han är så jävla snabb i huvudet att han kan förstå saker som tar flera månader för mej att komma fram till. (det säger kanske egentligen mer om mej, men ni fattar vad jag menar) så får jag reda på för någon dag sen, att han, den smartaste människan i världen ska bli lärare mot lägre åldrar. Hur tänker han då? jag menar, det är ju jätte viktigt att man har en bred ämneskompetens även om man är lärare mot lägre åldrar, men det känns som att den kunskapen kan man läsa sej till själv och istället inrikta sej mer på det didaktiskt. han borde ju bli gymnasie lärare, eller forskare eller vad som helst, bara inte lärare mot lägre åldrar. jag blev så ledsen och lite arg när jag fick reda på det.

jehovas vittnen var här och ringde på dörren nyss. obehagligt tycker jag. men jag skötte det snyggt. hehe. sa att jag inte hade tid nu och smällde igen dörren. Gud så mogen jag är! det är helt sjukt.

jag borde verkligen fortsätta att plugga nu. men åh så tråkigt..en fråga till idag bara, helst två. men en kan jag väl iaf göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0