första riktiga föreläsningen

ja idag hade jag min första riktiga föreläsning. Det var verkligen jätte intressant, men så mycket. Vi började på 10 000 f kr och slutade på 330 f kr. det är en ganska så lång period. men som sagt det var kul. Och vår föreläsare är hur bra som helst. han gör det intressant och roligt. Man märker verkligen hur mycket han brinner för ämnet och det smittar av sej.
jag känner mej lite mer pepp nu när det har dragit igång på riktigt. har suttit och bara läst och läst sen jag kom hem klockan tre, alltså drygt tre timmar, men det känns som typ en halvtimme. men det är först nu som jag verkligen inser hur sjukt mycket det kommer att bli att göra. det går ju bra så länge det är delar som man tycker är kul, men sen när vi börjar läsa om de svenska kungarnas erövringar..ja jag vill inte ens tänka på det. men kanske kan det också bli kul, man kan ju aldrig veta.
det känns också bra att vi har en studiegrupp. Jag, Elle och Anna. jag tror att det kommer att funka hur bra som helst. Vi kan nog ge varandra vad vi behöver. Första gången vi ska träffas är på fredag. det är ganska mycket att läsa in sej på tills dess, men det ska nog gå bra. ska försöka hinna med lite drygt hälften idag.

jag tänkte att jag skulle återuppta mina morgonpromenader nu också. det skulle verkligen vara bra för jag kommer inte hinna träna på eftermiddagarna. och det är faktiskt skönt att få röra på sej och få lite luft så där på morgonkvisten.

nej nu måste jag fortsätta att plugga, men det kanske kommer ett inlägg med lite funderingar kring vad jag har lärt mej idag. skulle vara kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0