Feminism

För någon dag sen så fick jag en fråga om jag var feminist eller inte. Jag svarade så klart med att jag är det och personen i fråga börjar då fråga lite om vad feminism står för. Personen i fråga är för övrigt en kille.
Jag svarar på frågora efter bästa förmåga. Det var frågor som, varför jag inte tycker om porrtidningar eller utvikningstidningar? Jag svarade med ord som objektifiering och liknande.
När han hade fått svar på sina frågor så säger han något i stil med att det där var ju bra svarat. Vad har han för rätt att dömma om det var bra svarat eller inte? Jag sa mina egna personliga åsikter och vem är då han att sitta och göra en värdering i hurvuda det är bra svar eller inte? Han kan göra en bedömning om hurvida han håller med eller inte, men inte om det var bra svar eller inte. Jag undrar vem som har gett honom rätten att sätta sej över mej?!

Kommentarer
Postat av: johanna

Men, bra svarat kan ju vara för att han tyckte att du var vettig?

2008-08-25 @ 18:37:13
Postat av: Lindas

ja, för när man får det frågan så får man ju ofta hålla igen för att inte verka FÖR redikal. det är fan svårt att vara för radikal. Alla män är potentiella våldtäktsmän. så är det bara.

2008-09-01 @ 08:18:53
URL: http://www.nogg.se/lucys

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0