Tentaplugg

Japp nu har tentaplugget satt in på allvar. Jag ska klara det den här gången! Problemet är att jag inte har nån tid att plugga på, eller jo det har jag ju. Jag går upp tre på eftermiddagarna och sen har jag fram till nio på mej att plugga, det är ganska många timmar, men det är ju inte direkt så att jag har nån lugn och ro för att plugga. Idag så skulle jag dra lakan med mamma, hann läsa en halv sida sen var det dags, då fick jag läsa om den halva sidan för att förstå resten av sidan och när jag hade läst den första halvan så kom mamma igen och ville ha hjälp.
Nu har jag pluggat bra i en timme, tror att jag kan två av 13 frågor nu, det känns bra med tanke på att det är as långt kvar till tentan är. Men dom här två frågorna har jag pluggat på dom senaste dagarna så det var mest repetition idag. Så tänkte jag att jag skulle börja på en tredje fråga men då skulle mamma tydligen titta på teve, och jag vet inte om jag har nämnt det men mamma hör väldigt dåligt. Plus att teven är på andra sidan om väggen i mitt rum, så nu kan jag inte koncentrera mej.
Det är ett av mina största problem. Att inte kunna fokusera på vilket ljud runt omkring mej som jag ska lyssna på. Det är jätte jobbigt när jag pratar med folk och det är andra som pratar runt omkring mej. Och nu då när jag ska läsa så måste jag ha tyst runt omkring mej för annars så blir det bara ett stort blaha av texten blandat med teven. Och nu ska teven vara på fram tills jag åker till jobbet så jag kommer inte kunna plugga nåt mer nu.
Och sen blir dom sura på mej för att jag inte pluggar!

I övrigt börjar jag kunna se slutet på sommaren nu och det känns så himla bra. Jag längtar verkligen till hösten. Umeå, IKSU, alla vänner, sambos, plugg, fest, mitt liv. Det måste ha varit den sista sommaren här hemma. Jag klarar inte en till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0