200 sidor

Igår läste jag omkring 300 sidor, men det var från översiktsböckerna så det var ju ganska så lätt förståligt. Planen ser nu ut så här. Idag ska jag läsa Staten av Platon, exakt 200 sidor. Det borde ju vara lugnt. Visst svårt språk, men vad fan, det ska gå. I morgon ska jag läsa Politiken av Aristoteles, drygt 200 sidor. Om jag sen använder helgen till att skriva inlämningsuppgiften och bara ändrar lite efter seminariet på tisdag så innebär det att jag är klar med allt jag behöver göra fram tills nästa fredag. Och eftersom omtentan inte är nästa vecka utan veckan därpå så kan jag använda nästa vecka till att dels plugga på tentan men också läsa avhandligen och skriva den analysen för att sen kunna använda tenta veckan till att bara plugga på tentan. Gud vad rörigt det lät, men om jag bara tar mej i kragen så ska det nog gå bra tror jag. Dryg dock att läsa 200 sidor per dag.

Jag hade även tänkt att gå ut och gå en sväng idag, men eftersom det är typ snöstorm så tror jag at jag hoppar över det. dessutom så har jag tvättid sen!

Dags att ta tag i läsandet, det kommer säkert komma massa citat under dagen och kvällen.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0