Upprörd

Ja igår kväll var jag riktigt riktigt arg. Jag satt och skakade och försökte att lugna ner mej. Jag har lyckats lugna ner mej ganska så mycket tills nu så det är kommer antagligen inte bli ett så argt och osande inlägg som jag tror. 
Det hela gick iaf ut på att jag och Kattis tittade på en debatt som utgick från Pär Ströms bok. Den handlar om att det är männen som är förtryckta i dagens samhälle, inte kvinnorna. Både jag och Kattis gick igång som fan på det här. 
Dom pratade också om att män inte har några manliga förebilder. Då undrar jag bara rent spontant vilken värld dom lever i? Om man tittar sej omkring i samhället så är det ju bara att se vilka det är som syns och hörs, vilka som har de högsta posterna på jobben, listan kan göras lång, men  det jag iaf vill komma fram till är att jag inte förstår varför dom ger den här debatten utrymme. Eftersom männen redan tar upp den största platsen så tycker jag att dom kanske borde haft en annan vinkling på debatten. Kanske kunde det ha funnits någon där med en annorlunda åsikt så att det blev en debatt?
Det var inte nog med det här heller. Jag berättade för en kär vän vad som gjorde mej upprörd. Han skrattade åt mej och jag blev ännu argare. Vad får jag höra då? jo, du är säkert jätte söt nu också när du är arg. Jag blev så arg så jag nästan grät. Jag lyckades dock lugna ner mej efter ett tag och försökte förklara varför jag blev så arg, och jag insåg tillslut att han inte menade nåt illa, han förstod bara inte grejen. Och det är bättre att inte förstå än att verkligen ha dom där åsikterna tycker jag. Men han kan ju förvänta sej att jag kommer att ta upp det igen någon gång när jag inte är så arg och då är det bästa för honom att han tänker igenom det innan han svarar.

Blev du besviken på inlägget Kattis? det blev inte riktigt lika osande som det hade blivit om jag skrivit det igår!

Dagen då? Jo jag tänkte gå upp tidigt idag så jag skulle hinna städa, träna och plugga lite. Mamma ringer elva och väcker mej. Så var den dagen förstörd liksom. Nej men jag håller på att städa nu och sen kanske det blir en liten kort prommenad iaf, och kanske kanske plugg ikväll. Lite iaf. Samtidigt vill jag ha den här kvällen ledig för i morgon så kommer jag att behöva börja plugga på allvar.
Jag är lite orolig för den här omtentan. Jag förstår inte hur jag ska hinna plugga till den. Jag tror att jag måste prata med Martin om det. Jag kanske gör den i Augusti iaf. Just nu så känns det som det bästa alternativet.

Nu får jag ta tag i städningen igen.
puss

Kommentarer
Postat av: kattis

inte besviken. men vi var upprörda av lite olika anledning ändå tror jag. jag tycker, som jag även sa igår, att det ändå är bra att de tar upp debatten eftersom den ändå florerar på internet. men precis som du säger är valet av personer som var med lite skevt. tror dock de TRODDE att maya skulle ha mer att sätta emot och att renzo aneröds kritik skulle komma fram lite tydligare. renzo som får all cred från mig i debatten. han var utan tvekan bäst. jag håller inte heller med dig om att det är bättre att inte förstå. det är de oförstående och obrydda om hur verkligheten ser ut som är grunden till att män och kvinnors för-/och nackdelar på olika ställen i samhället upprätthålls. att påstå att samhället är jämställt är det värsta. att någon sedan skrattar ens åsikter upp i ansiktet är inte acceptabelt vare sig det är man eller kvinna. ingen har rätt att kränka en indivis så! stå på dig nina! kärlek!

2008-01-22 @ 14:14:38
Postat av: Johanna

Var det en debatt om att män inte hade några förebilder, eller vad handlade det om?

2008-01-22 @ 20:39:51
Postat av: johanna

Alla är vi förtryckta...

2008-01-22 @ 21:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0