Drömmar

Mycket av min energi det sista har gått åt till att tänka på och lite så där planera några av de drömmar jag har i mitt liv. Det handlar mest om resande på olika sätt.
Jag förstår inte varför jag inte har rest mer än vad jag har gjort. Eller jo det gör jag visst. Jag har inte velat det förut. Jag har på något sätt inte varit inskolad i det på det sättet. Vi har alltid åkt på charter resor som innefattar sol och bad. Inget fel i det, jag tyckte om det förut. Men nu gör jag inte det så mycket länge. Jag vill få ut något mer av det. Uppleva saker.
Det mesta jag har tänkt på nu är att försöka göra något nästa sommar. Jag inser dock att jag inte kommer ha råd. Jag vet dessutom inte vad jag ska göra, eller med vem. Det är egentligen det största problemet. Jag har ingen att göra allt det jag vill göra med. Förutom Toraa så klart. Om ett par somrar när Ossian har blivit lite större så ska vi tågluffa, det är något som vi har prata om länge.
Men allt det andra då?
Men nästa sommar var det jag pratade om. Det finns mycket jag skulle vilja göra nästa sommar. Första tanken var Rosa bussarna i Afrika, men då var det ingen av resorna som gick på sommaren som jag ville fara på. Dessutom är det sinnesjukt dyrt.
Nästa tanke, som jag fick av Kattis, var en road trip genom Sverige. Jag är dock inte riktigt lika sugen på det längre, men det var en tanke iaf.
Jag har tänkt på så många saker så jag kommer knappt ihåg det.
Island skulle jag vilja åka till.
Men det största problemet är inte pengar som man skulle kunna tro, utan någon att åka med. Vad jag än ska göra så ska det ju vara någon som vill samma sak som jag. Jag vill inte att det ska bli massa prioriteringar utan jag vill få ut det som jag vill få ut. Kanske ska jag åka själv, men vågar jag det?
Ett annat stort problem är att det inte är någon som vill börja planera det här så tidigt. Om jag ska hinna få ihop så mycket pengar till nästa sommar så att det räcker till en lagom resa så måste jag börja planera det nu.
Jag ska nog börja försöka spara pengar och se om jag kan försöka hitta på en mindre resa själv nästa sommar i alla fall. Cykla runt Vänern kanske? Eller vandra i fjällen skulle vara kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0