Hultsfred

Hultsfred är över för den här gången, och kanske också för sista gången eftersom dom inte gick runt i år. Jag har haft en fantastiskt mysig festival. Vi softade i gräset, drack kaffe och försökte se så många band som möjligt. Jag är mycket nöjd.
Sammanfattningsvis så kan man säga att även om jag tyckte att flera av dom stora spelningarna var hur bra som helst, Serj Tankian, Rage Against the Machine, så gillar jag dom små och intima spelningarna mycket bättre. Miss li, Tingsek, Looptroop, Säkert! och framför allt Familjen, som kanske var den bästa spelningen i år.
Det som jag är gladast över är att jag har upptäckt ganska många nya bra band, som jag inte alls har lyssnat på innan. Framför allt Serj Tankian. Fantastisk artist.

För övrigt så var jag helt nykter under hela festivalen. Det var första gången som jag var tvungen att göra valet att vara nykter, annars har det mest varit vardag sen jag bestämde mej för att sluta dricka. Det gick iaf hur bra som helst, jag tror att det hade mycket att göra med att Zälle också var nykter. Jag hamnade aldrig i någon situation där jag behövde tacka nej eller på nåt sätt visa att jag inte drack. I och med att vi inte hängde med våra grannar så var vi bara med varandra. Våra grannar förresten, vad ska jag säga. Det var ett gäng 16 åriga platinablonda tjejer som såg exakt lika ut och som tyckte att bli kallad för hora var bra eftersom dom då fick uppmärksamhet. Jag blev bara ledsen av att se dom.

Jag har funderat på det här med engagerade människor. Jag beundrar och önskar att jag var som dom, och egentligen så finns det inte en enda ursäkt för att jag inte engagerar mej mera. Jag är medlem i ganska många organisationer av olika slag så det är ju inte alls svårt att bli mer engagerad, men ändå blir det inte av. Detta tror jag får bli mitt stora projekt till hösten när jag kommer tillbaka till Umeå. (Nästa sommar kommer jag att stanna kvar i  Umeå för övrigt, jag längtar tillbaka redan nu.)
Frågan är då vad jag ska engagerar mej inom. För tillfället är jag mest upprörd över att Sverigedemokraterna är över 4% sträcket för första gången, så kanske borde jag engagera mej mer i miljöpartiet, inför valet och allt, men det känns lite för stort. Kåren känns för litet. Jag ska fundera och se vad jag kommer fram till.

Nu måste jag sova.


 Zälle
 Säkert!
 Fotbollen
 Jag och Zälle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0