Volontär

Även om mitt liv är ganska varierande och spännande (tål dock att diskuteras) så vill jag en några förändringar. Jag vill att något ska hända. Jag har varit inne på det tidigare när jag har pratat om att jag vill ut och resa. Egentligen skulle det inte behöva vara någon stor resa, men det får ju så klart vara det.
Det senaste som jag har varit inne på är att åka som volontär. Det är ganska lösa tankar just nu, men jag har tänkt på det ganska så länge, men det är ju så sinnessjukt dyrt att fara iväg. Jag har verkligen inte råd. Men nu har jag hittat nåt som verkar intressant. Att vara borta ett år kostar 38000 exklusive resa. Det är mycket pengar, men om man tänker på att två veckors tågluffande kanske skulle gå på runt 10000 så är det faktiskt inte så dyrt. Dessutom har dom många olika intressanta projekt.
Ni kan ju kolla själva här.
Nackdelen med det här nu då skulle vara att om jag bestämmer mej för att satsa på att spara ihop pengar till det här så kommer jag vara tvungen att åka hem nästa sommar också och jobba. För jag kommer inte att kunna få tag på ett så välbetalt jobb i Umeå. Det går inte. Och jag vill vara i Umeå nästa sommar.
Det kanske är bättre att satsa på att hitta ett extrajobb och kanske ett mindre projekt eller så. Jag måste fundera på det här. Just i skrivande stund så är jag väldigt sugen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0