Dagen

Dagen började sinnessjukt tidigt idag. Jag har aldrig sett en hel klass så trött och seg som vår klass var idag. Filmsoftande och sen prat i grupp. Ja vad ska man säga. Trevligt!

Väl hemma så skedde den kanske märkligaste upplevelsen jag har varit med om. Elle och jag hamnade i en diskussion om hålslagare. Jag märkte redan i början att det var något som inte riktigt var som det skulle. Och snart började jag inse vad det var som var fel. Elle blev en smula upphetsad.
När samtalet senare började styras in på kopieringsapparater så kan nu ju själva fundera vad som hände. Elle praktiskt taget kom i soffan där hon satt!
Alla har vi små konstiga böjningar, men kopieringsapparater Elle?

image6                          image8

Elle ska sluta i vår klass och börja läsa mot högstadiet istället så nu måste jag börja skaffa mej egna vänner i klassen. Jag tog första steget mot detta idag genom att titta på sport. Och inte vilken sport som helst utan en viktig match i fotboll av nåt slag.
I vilket fall som helst så var det ganska så trevligt. Jag satt i soffan och slängde ur mej små kommentarer så att det skulle verka som att jag är insatt i den där världen och verkligen förstod någon av vad jag såg.
Som dom allra flesta känner till så avgjordes matchen med straffar. Dagens kanske mest IQ befriade kommentar fälls utav mej just när det blivit klart att det blir straffar. "ÅH det blir en straffsparksavgörningsmatch!"

I övrig stormar det på ganska så bra just nu. Jag skulle behöva något konkret och räketabelt ( det just nu påkomna ordet betyder "något som är lätt att räkna" ) Som tex att vända hamburgare på Donken. Det är lätt att räkna och man vet hela tiden hur många man gör. När man pluggar går inte det. Jag tror att det är ett problem för mej just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0