Reflektioner

Idag var jag på en föreläsning med Lena om Eugenik och steriliseringar. Hon är så himla bra, det var hur intressant som helst. Det bästa med henne är att hon får en att känna sig smart på något sätt. Just idag så kändes det extra bra för mycket av det hon sa kände jag igen. Det är så skönt när man verkligen hänger med och förstår tankebanorna och inte allt är nytt. Så var det verkligen idag. Så jag är nöjd, nöjd, nöjd.
Dessutom blev jag så glad när hon kopplade eugeniken till rastänkandet kring djur. Jag har gjort den kopplingen för länge sen och varit i massa diskussioner kring det, men alla har bara tittat på mej som om jag vore dum i huvudet. Men nu vet jag, jag är inte det!

Sen var jag och tränade. Det gick så himla bra idag. Det kändes verkligen att träningen har gett något slags resultat. Det är bara synd att det inte syns på mej, men men, det kanske kommer. Och gör det inte det så har jag iaf gott samvete.

Sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0