Söndag? Tisdag!

Dagen har än så länge varit slapp och skön.
Den inleddes med fika tillsammans med min studiegrupp. Israel-Palestinakonflikt gruppen. Jag bjöd på kakor och smörgåstårta.
Eller smörgåstårta och kakor.

image5

Man kan säga att det här med smörgåstårta är lite av min grej faktiskt!

Man kan väl också säga att det mest blev fika och pratande om viktiga saker, som tex vad vi skulle göra om vi fick 68 miljoner. Den idén som engagerade oss mest var tydligen att bygga ett hotell i form av en sinnessjukt stor älg(vilket inte alls var vår idé eftersom den idén redan är kläckt) Grejen med den här älgen skulle dock vara att det var en robot som helt plötsligt skulle traska iväg. Det är nog tur att vi inte har så mycket pengar.
Det blev alltså inte så mycket pluggandet, men jag tror att vi allihopa behövde varandras opepp idag.

Dock så dyker tankar upp kring ett eventuellt byte av yrkesval. Vill jag läsa till lärare? Varför då? Det finns så mkt annat som jag skulle vilja göra. Det borde finnas någon statistik som säger att när du har tänkt den tanken ( om jag verkligen ska läsa till lärare) x antal gånger så ska du inte bli lärare.
Om jag fick 68 miljoner skulle jag fortsätta att plugga i all evighet. Men bara strökurser, om saker som jag är intresserad av. Då skulle jag nog förr eller senare ha läst historia.

Kanske ska min bok som jag någon gång ska skriva handla om livet som det borde se ut?

Kommentarer
Postat av: johanna

Fin! Jag vill ha recept!

2008-05-20 @ 18:31:35
Postat av: Marie

Smörgåstårtan ser jättegod ut. Vill oxå ha recept!!

2008-05-20 @ 19:56:39
URL: http://marie1982.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja vi behandlade verkligen essentiella frågor idag.. ^_^
Måste förresten få receptet på smörgåstårtan, den var smarrig.

Synes imorgon!

2008-05-20 @ 22:42:28
URL: http://hannapanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0