Lördag morgon

Ja klockan är inte ens nio på en lördag morgon, och jag har redan hunnit äta frukost och gjort mej i ordning. Nu kan man ju så klart undra vad det beror på och eftersom jag inte kan låta bli att berätta så ska jag naturligsvis göra det. Jo mina vänner, jag ska gå och träna. Två pass! Jag är nöjd!
Sen är det b-uppsats pluggande som gäller resten av dagen. Om man inte räknar med ferren ikväll så klart. Jag tror att det kommer att bli en fantastisk kväll.

Nu var det inte detta jag hade tänkt att skriva om utan snarare om den lilla tanken jag hade i natt, som jag låg och funderade på när jag inte kunde somna för att star wars temat ekade i huvudet.
Jag vet inte om nu brukar känna det, men jag gör det iaf, att man ofta känner sej ganska så liten och obetydlig i stora sammanhang. Visst, man ÄR liten och obetydlig i dom riktigt stora sammanhangen. Jag tänker miljökris, irakkrig och liknande. Men om man tänker sej att det stora sammanhanget är livet. Visst känner man sej liten då, men sen så kommer det vissa tillfällen när man helt plötsligt inte är så liten och obetydlig längre. Det kan tex vara om man har träffat en ny person som man verkligen klickar med, då vet man att den där personen kommer att tänka på en. Det kan också vara när man känner att folk verkligen har lyssnat på en. Man behöver inte ha pratat om några viktiga saker alls, men bara att det man har sagt får någotslags resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0