Paus

Jag måste ta en paus från den massiva pluggningen som jag har åstadkommit dom senaste dagarna. Detta är dock en ganska så kraftig överdrift. Det är visserligen sant att jag har suttit framför datorn, med word-dokumentet öppnat, och böckerna uppslagna i en enda röra runtomkring mej, men jag skulle inte vilja påstå att jag har producerat något vettigt. Men jag känner ändå att jag behöver en paus och jag känner också att jag vill läsa en skönlitterär bok. Nu kommer dock det stora problemet, vad ska jag läsa?
Frågorna radar upp sej:
-ska jag läsa en bok som jag redan har läst?
-ska jag läsa en lättläst bok som bara går att flyta igenom?
-ska jag läsa en bok som står på min boklista?

Böckerna som jag väljer mellan just nu:
Sylvia Plaths Glaskupan, som jag har läst förut, tycker om, och som man ändå känner sej någorlunda kulturell när man läser.
Ansiktet av Koontz, som jag inte har läst men som jag tror att jag kommer att tycka om, den passar årstiden, men är tjock.
Välkomen till paradiset av Jennie Dielemans, som jag faktiskt redan håller på att läsa, men som är tung på ett faktamässigt sätt.

Det är ett svårt val!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0