En fundering

Varför har vissa människor ett större behov av att kategorisera saker?
Jag älskar att skriva listor, dom är rent ut sagt nödvändiga för att min vardag ska fungera.
Jag tycker också om att kategorisera böcker, filmer osv.
Eller som nu, sätta in mina papper i pärmar efter olika system.
Skriva boklistor är ytterligare en favorit sysselsättning.

Kanske är det så att alla har den här uppdelningen, men att vissa är lite smartare och kan behålla det i sin hjärna, medan andra , där i bland jag, måste skriva ner det på papper för att få en struktur?

Kommentarer
Postat av: kattis

jag har inga listor, men å andra sidan glömmer jag allt och är totalt förvirrad! jämt!

2008-10-15 @ 18:33:24
URL: http://kattfan.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Skriver under på kattis kommentar!

2008-10-15 @ 22:18:55
Postat av: toraa

Det är roligt att skriva ngt man inte absolut måste!! Som att skriva en lista på det man ska handla när det är blöjor å 3 bananer :) Hur är det? Längtar till jul!

2008-10-17 @ 23:06:09
URL: http://mammam.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0