Det snurrar i min skalle

Jag har verkligen tusen tankar som far runt i huvudet just nu. Allt är så fruktansvärt ostrukturerat. Jag vet inte om det beror på att jag inte har skapat någon reda i kaoset eller om det är för att kursen verkar så rörig.

Reflektioner kring seminariet idag:
Ja vad ska man säga. För att inte vara så vidare värst förberedd så gick det ju så klart bra. Men jag blir så himla trött på mej själv. Jag pratade två gånger under två timmar. Ungefär en minut sammanlagt. Vi var tio stycken och hade alltså 120 minuter. Det innebär att 12 av dom minuterna var mina, där jag kunde och skulle ta min plats, men som vanligt gjorde jag inte det. Det stör mej så himla mycket att jag inte bara tar den plats som tillhör mej. Jag hade inte jättemycket att säga, men jag hade kunnat fylla iaf kanske sju av dom där minutrarna. Dessutom så sitter jag och tänker att okej nu ska jag säga det här, men så måste jag tänka igenom det minst 40 gånger innan jag kan säga det, och då har alla andra redan börjat prata om nåt annat eller så har någon annan sagt det.
Jag undrar om det blir bättre om jag är bättre förberedd? Jag tror dock inte det. Jag måste bara lära mej att ta min plats.

Trots att det var ett väldigt ickegivande seminarium rent innehållsmässigt, så blev jag ändå ganska peppad. Inte peppad på att plugga under den här kursen utan att bli en så bra lärare som möjligt. Det har jag ju så klart varit innan också, men då har jag mer tänkt att nu ska jag genomlida utbildningen och så får jag ta tag i det där sen, men nu känns det mer som att reflektionerna har börjat komma igång, och det gör mej peppad.

Reflektioner kring mitt ostrukturerade liv:
Jag brukar ofta ha ganska bra koll på vad som händer runt omkring mej, sånt som berör mej, det gör mej mindre stressad. Men just nu har jag absolut ingen koll. Jag vet inte ens hur morgondagen ser ut, annars brukar jag ju planera minst två veckor innan. Jag mår inte alls bra av att vara så här, jag blir fruktansvärt stressad.
Jag måste köpa en kalender.

Jag hade tänkt att skriva om en massa annat också, men under tiden som jag skrev det ovan så glömde jag bort vad det var. Kaffe och mys med min nya bok nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0