Fundering

Jag har funderat lite över varför jag tycker att den här kursen är så himla rolig för egentligen är det ju ett piss tråkigt område. Vetenskapshistoria. Det vi egentligen gör är att gå igenom gamla gubbars tankar, ingen identifikation där inte. Det jag dock har kommit fram till är det är för att jag känner igen det mesta av vad vi pratar om. Alltså, jag känner mej lite smart för en gångs skull.

Det är måste ju gå att applicera på min framtida yrkeskarriär. Jag lär ju mej mycket mer nu än vad jag har gjort i kurserna innan därför att jag tycker att det är roligt. Det måste ju alltså innebära att om man tar tillvara på elevernas förkunskaper och arbetar utifrån dom, så kommer eleverna att tycka att det är roligt och dom kommer att lära sej mer.

Detta förutsätter dock att alla är som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0