Helg

Ibland är livet lite för bra för vad man egentligen förtjänar.
Igår började jag mitt helg-mys-häng med en promenad runt sjön. Sen låg jag i soffan och åt popcorn och läste hela kvällen.
Idag har jag också gått en promenad i solen. Det var typ sommarvarmt. Sen har jag legat i sängen och läst. Nu sitter jag i soffan och äter hallonpaj och läser den senaste boken av Erlend Loe. Den är fantastisk. Jag gråter och skrattar om vart annat.
Dessutom har jag gjort två musikupptäckter. Först en nygammal bekantskap. PJ Harvey. Jag hade glömt hur mkt jag tycker om det.
Och Antony and the Johnsons. Jag har alltid tänkt att det inte riktigt är för mej, men jag hade fel. Det är så vackert att tårarna rinner.
I morgon är det hotellfukost och bokcirkel seminarium som gäller.

Nu när ni har läst det här så kanske ni tänker att det var ännu ett av dom där jag-har-ätit-pannkaka-inläggen, men ni har fel. Jag vill bara göra er avundsjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0