Seg

Eftersom jag är segast i stan så har jag inte kollat på förra veckans debatt förän idag. De pratade om Liza Marklunds bok gömde och hurvida hon har gjort fel när hon påstår att det är en sann historia. En sjukt ointressant debatt alltså. Det spelar absolut ingen roll, det viktiga är väl snarare ämnet. Kvinnovåld. Mannen som har misshandlat Mia i boken var i debatts studio och skulle få en chans att få upprättelse, eftersom Marklund tydligen har överdrivit hans elakhet och hittat på saker om honom. Det dom glömde i debatt var den lilla detaljen att han faktiskt har blivit dömd för att ha misshandlat sin dåvarande flickvän. Men eftersom hans karaktär har överdrivits så är det ju synd om honom. Stackats stackars kvinnormisshandlare.
Förövrigt borde Janne Josefsson avrättas.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kan hålla med om att det inte tillförde något att ha med "mannen med de svarta ögonen". Däremot är det skandal av Liza Marklund att skriva en bok, kalla den för sann för att sprida sin till stor del rasistiska propaganda. En viktig diskussion tycker jag.

2009-01-18 @ 19:36:26
Postat av: Sanna

jag tyckte också att debatten var idiotisk. av nån anledning blir det alltid ett jävla hets när en man har blivit anklagad "lite för mycket" och alla verkar glömma den utsatta kvinnan. huvva.

2009-01-27 @ 14:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0