Baader Meinhof

Jag har just sett på der baader meinhof komplex. Först och främst ska jag väl säga att det var en mycket bra film. Enda sen jag hörde talas om RAF och framför allt om Ulrike Meinhof och Gudrun Ensslin så har jag varit fantastiskt fascinerad av deras öden. Men nu var det inte det jag tänkte skriva om utan om två andra saker som jag tänkte på när jag såg filmen.

1. Jag är så trött på att det känns meningslöst med politik i vårt samhälle idag. Inget jag kan göra påverkar på det minsta lilla sätt. Alla tycker lika. Det finns inget längre. Varför är inte politiken mer närvarande? Varför finns det inte olika åsikter bland riksdagspartierna? Allt är bara grått.

2. Människor som brinner för något. Som kan ge upp allt för just den saken, är fantastiskt attraktiva.

I morgon bli det caféhäng med Sara hela dagen, sen åker jag hem till Götene. Jag längtar hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0