Utmaning: 100 saker om mej

Jag har tydligen blivit utmanad men jag ska utföra uppgiften med glädje.

1. Jag är extremt rädd för vatten, vilket gör att jag inte är på bryggor, undviker att gå över broar och jag åker absolut inte båt.
2. Jag har ett stort behov av att vara ensam. Det är mest jobbigt att vara med folk.
3. Jag är bra på att ljuga.
4. Män är svin enligt mej.
5. Jag tror inte på tvåsamhet.
6. Jag tror att Östersund är staden jag kommer att tillbringa största delen av mitt liv i eftersom det är min favoritstad, men jag har aldrig varit där.
7. Jag kallades för Gurkan på mellanstadiet.
8. Jag tycker att all sport är överskattad.
9. Jag vill bo i ett stort hus på landet, med en stor trädgård och gärna djur. Helst ensam.
10. Jag har gröna fingrar.
11. Om jag helt fick välja yrke skulle jag antingen vilja jobba med att läsa böcker på nåt sätt och skriva, eller sy.
12. Jag tycker oftast att jag är bäst på just det jag håller på med, men jag skäms för det och utåt sett ser det mest ut som att jag tycker att jag är sämst.
13. Jag tror inte på nån gud, utan tycker mest att det där är förkastligt.
14. Jag hoppas att jag aldrig kommer att prata med mitt Lindellspan utan att han fortsätter att vara just bara span.
15. Jag är extremt feg på alla sätt och vis.
16. Min favorit författare är Erlend Loe.
17. Hans bästa bok enligt mej är Naiv.super.
18. Jag har inte sex.
19. Jag tycker att spinning är löjligt roligt.
20. Mitt favorithäng är Lindell.
21. Jag är ingen filmmänniska, läser hellre eller går på teater.
22. Gick i en teaterklass på gymnasiet och när jag tog studenten lovade jag dyrt och heligt att jag aldrig ville syssla med teater på nåt sätt igen, nu börjar dock suget komma tillbaka.
23. Jag är vegetarian.
24. Om jag skulle få önska precis vad som helst så är det att vara en dansare.
25. Jag hatar att köpa kläder.
26. Jag älskar att köpa skor, men skäms för det.
27. Jag hatar ytlighet, utseendesfixering och allt som hör där till.
28. Jag är ganska ytlig.
29. Jag trivs egentligen i min kropp, men alla påtryckningar utifrån har gjort att jag inte tycker det längre.
30. Det är lätt att övertala mej till saker.
31. Jag tål sjuka mängder alkohol, men det märks inte så mkt på mej när jag är full.
32. Förra våren och sommaren var jag helt nykter.
33. Jag hatar dom flesta människorna.
34. Jag har knappt sagt ett enda ord på engelska sen jag gick på mellanstadiet, vilket gör att jag är piss dålig på det.
35. Älskar  SVT.
36. Framför allt SVTplay.
37. Har alltid varit morgonpigg, fram till jag började jobba natt.
38. Målet i mitt liv är att bli rik. Jag är beredd att göra nästan vad som helst.
39. Jag var duktig på att simma när jag var yngre.
40. Jag blev pollenallergisk när jag flyttade upp till Umeå.
41. Jag älskar att åka tåg.
42. Jag äskar att köra bil långt.
43. Jag tror att Sverige skulle vara ett bättre land om jag bestämde.
44. Det enda kreativa jag kan är att sy, men det är jag ganska duktig på.
45. Min favortifärg är Grön.
46. Jag pratar ofta om väldigt ointressanta saker och jag pratar ofta för mkt.
47. Tycker att Ivana var en smula taskig som utmanade mej.
48. Har extrem prestationsångest över omtentan som ska skrivas i augusti.
49. Har alltid varit diciplinerad fram tills att jag började på universitetet, efterom dom jag umgås inte är det.
50. Hatar att ha det stökigt omkring mej, jag mår riktigt dåligt av det.
51. Skulle helst bo själv, men har inte råd med det.
52. Jag tycker om att stryka.
53. Jag hatar när folk hånskrattar åt mej för att jag stryker.
54. Jag är bisexuell, men föredrar tjejer.
55. Jag tror alltid att jag är en smula förälskad i folk, men egentligen vill jag absolut inte ha något förhållande.
56. Jag tycker egentligen inte så mkt om godis men äter det ändå.
57. Chips däremot älskar jag.
58. Kent var länge mitt favoritband.
59. Jag brukar säga att jag har gröna ögon fast dom egentligen är mest bruna.
60. Tycker inte om när folk kommenterar mitt utseende.
61. Jag tycker att spotify kan vara den smartaste uppfinningen på länge.
62. Jag gör aldrig saker på fyllan som jag ångrar.
63. Jag tycker ofta synd om mej själv.
64. Tycker om tystnad.
65. Det  som tar upp mest tankekraft hos mej är att fundera på hur folk uppfattar mej.
66. På BB sa dom att jag var så lik min pappa att det enda som saknades på mej var håret på överläppen.
67. Är nu mer med i en bokklubb.
68. Något av det bästa jag vet är hotellfrukost.
69. Jag är medlem i Miljöpartiet, men är inte aktiv.
70. Jag är också medlem i röda korset, amnesty, lärarnas riksförbund, men ska byta till lärarförbundet.
71. Jag har också ett fadderbarn i El Salvador.
72. Jag tycker att de tre ovanstående punkterna gör mej till en bättre människa, men jag inser att det är en myt.
73. Har ofta hjärtklappning.
74. Jag tycker om att planera saker långt i förväg, mår direkt dåligt om jag inte får det faktiskt.
75. Jag hatar att bli besviken, det är något jag är riktigt dålig på att hantera.
76. Mitt favoritalbum just nu är I am John med John ME.
77. Just nu är jag fantastiskt glad för Rikards skull.
78. Jag tycker inte om när folk ber mej att ljuga.
79. Brinner för få saker men jämställdhet är en av dom sakerna.
80. Jag har en negativ minnesbild av min skolgång, vilket är ganska konstigt med tanke på att jag läser till lärare.
81. Har ett extremt bekräftelsebehov.
82. Jag tycker inte om att vara med människor som jag inte kan vara mej själv med, vilket är dom allra flesta.
83. Om jag får barn ska dom heta Ebba, Maja och Joakim.
84. Jag önskar att jag kunde prata med mina föräldrar mer på ett djupare plan.
85. Jag vill ha det mörkt, kallt och tyst när jag ska sova.
86. Jag har varit på Hultsfred fyra gånger och Arvika en gång.
87. Jag har ingen längtan efter att åka på nån långresa, men en vecka här och en vecka där har jag inget emot.
88. Folk brukar ofta tror att jag är äldre än vad jag är.
89. Jag har alltid ont i ryggen och/eller huvudet.
90. Jag älskar hösten.
91. Det finns några personer som jag är extremt stolt över att känna.
92. Jag älskar att bo i Umeå. Oftast.
93. Jag tycker om att laga mat.
94. Jag tycker om dom allra flesta i min klass just nu, men en del är bara stora idioter.
95. Jag tycker inte om överraskningar.
96. Jag tycker inte om att bli masserad.
97. Jag skulle kunna tänka mej att bo i Frankrike ett tag.
98. Hundar är min grej, men jag har lärt mej att tycka om katter också.
99. En sak jag funderat mycket över är varför man vill läsa till polis.
100. Jag är ganska imponerad över att jag klarade av att sluföra listan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

IKT check! övrigt skit.

men jag har tagit mig igenom halva din lista. nu ska jag ta en paus och fortsätta hemma. sen lovar jag att jag ska ödsla min dyrbara tid på en egen. kanskelovar. puss!

2009-05-21 @ 15:52:27
Postat av: Anonym

det var ju då jag!

2009-05-21 @ 15:53:00
Postat av: KATTIS

VAFAN internet hatar MIG!

2009-05-21 @ 15:53:33
Postat av: Jenny

När kommer du hem kömpis??

2009-05-21 @ 18:29:27
Postat av: Anonym

Ja e imponerad!! Ja hade aldrig kommit på 100 grejer tror jag. nr 62, e de för att du aldrig gör ngt på fyllan eller för att du inte ångrar ngt? Jag tycker du är fin!!

2009-05-25 @ 23:19:39
Postat av: anette

Isa kanske har påverkat dig på nr 98?! :D FisLisan ;D

2009-05-31 @ 00:24:04
Postat av: sanna

(gud vad jag gillar din blogg!) 1. jag älskar också SVTplay! man behöver ju inte ens en tv längre. 2. vad är hänt rikard för roligt? puss!

2009-06-08 @ 12:18:41
URL: http://sannamaark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0