Vargar

Ett av argumenten som används för jakt är att det är för att hålla stammen av ett specifikt djur nere, tex älgar. Det andra argumentet är för att det är roligt.
Ett av argumentet till att skjuta vargar är för att dom dödar älgarna så det finns inga kvar för människorna att skjuta. Men om vargarna fixar det åt jägarna så behöver dom ju inte jaga. Nej just det ja. Det är ju roligt att döda. Jag glömde bort det argumentet.
Det är ingen mer än jag som tycker att resonemanget haltar en smula?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kan förstå att man måste skjuta av vissa djurstammar. Det är ok med mig. Mer "humant" än att låta slaktdjur åka lastbil genom hela Europa. MEN - Att det finns människor som ser ett NÖJE i att gå ut och skjuta djur är helt bisarrt. Så sjukt osmakligt. Vill de umgås i naturen, varför blir de inte ornitologer? Fotografer? Svampplockare?

2009-05-03 @ 12:30:35
Postat av: Anonym

vem dödar vargarna om man inte jagar ;) Inte de uppätna älgarna iaf.. Men det är fan sjukt att vissa gillar att skjuta! Skjut varann så ser ni hur kul det är :D

2009-05-03 @ 22:14:04
URL: http://www.metrobloggen.se/mammam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0