Världens smartaste bror

Jag vet inte om jag har berättat det men jag har världens bästa bror. Han är bäst på alla sätt och vis. Snygg, smart, rolig, duktig på allt helt enkelt. Idag skrev han ett tal som han ska hålla inför klassen. Han skickade över det till mej för att jag skulle läsa det. Jag blev så himla imponerad. Han kan uttrycka sej sjukt mkt bättre än vad jag kan. Han har ett engagemang redna nu fast han är så liten. Jag blev stolt helt enkelt.

ÄR EN SOLBRÄNNA VÄRD MER ÄN EN ISBJÖRN?

  

  

ÄR EN SOLBRÄNNA VÄRD MER ÄN EN ISBJÖRN? Länge har jag undrat varför folk väljer att åka till thailand när de vet hur det påverkar miljön.

Jag frågade en av mina vänner som nyligen kommit hem därifrån varför han åkte dit, han svarade att han åkte dit för att skaffa en solbränna.

Jag frågade honom varför han inte kunde skaffa den hemma, han sa att han aldrig skulle kunna få samma bränna hemma.

Jag frågade honom om han tyckte att nordpolen var något värt att kämpa för, han svarade att han sket i nordpolen.

Jag frågade mig själv varför han inte brydde sig om miljön när han vet hur det kommer bli.

Jag frågade mej hur en människa kan bli så fåfäng att ens hemplanet blir oviktig och oskyldiga liv blir värda noll.

Ju mer kol vi förbränner desto mer koldioxid släpper vi ut, koldioxiden lägger sig som ett lager runt jorden.

Solens strålar tar sig igenom detta och värmer upp vår planet. Innan den hinnan runt jorden fanns så kunde solens strålar studsa ifrån jorden och ut i rymden igen, men nu stängs det inne i vår atmosfär.

Graderna kommer stiga och våra poler kommer smälta, djurarter kommer dö ut och vissa platser på jorden kommer bli helt omöjliga att bo på.

Så är du beredd att utrota djurarter och tvinga miljontals människor att fly från sina hem för att du ska få en solbränna?

Åk då till thailand och i en plåtburk som släpper ut ton med koldioxid och visa att en solbränna är värd mer än isbjörnarnas liv.


Kommentarer
Postat av: toraa

Go f!

2009-05-28 @ 12:15:06
URL: http://www.metrobloggen.se/mammam
Postat av: Ivana

Alltså jag är så sjukt imponerad! Vansinnigt bra, säg åt din bror att fortsätta skriva, skriva en massa!

2009-05-28 @ 17:10:12
URL: http://haveyoursayfirst.devote.se
Postat av: Filip

tack du xD

2009-05-29 @ 19:29:40
Postat av: Lena

SHIT! var inte i skolan igår så hörde inte det, men hörde från andra att det var bra! men oj vad bra det var, go filip!

2009-05-30 @ 14:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0